Skrivet med annat i huvudet

Det är en ny vecka och jag funderar på vad som ska få den stora äran att bli veckans historia.

Tänkte informera om att jag ska göra en resa till Skagen, förvisso en kort sådan. Men jag tänkte att nästa vecka får bli en Danmark-special, men dansk konst, arkitektur och historia. VI får se hur det går, jag är inte så hemma på dansk historia, men om man ser till alla gånger Sverige har drabbat samman med dem, lär det väl gå att hitta något.

Nu kom jag osökt att tänka på den berömda faktoiden att Kristian tyrann skulle ha kallats Chistian den goda i sitt hemland. Det är ganska intressant hur något som är helt fel kan bli en allmän sanning,

Så vad ska vi göra i Skagen. Planerat är grenen och skagenmuseet. Tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0